onsdag 2. september 2015

Småbarnsmor og lokalpolitiker?! Hva har vi begitt oss ut på?




Det går litt lenge mellom hver gang jeg skriver her, og mye av grunnen er hun på bildet over. Ei herlig lita ei, som holder oss i full aktivitet og litt til. Gjennom vårt lille mirakel blir jeg stadig kjent med nye mennesker og får større kontaktflate i Lunner. Dette er virkelig en gave. I dag har vi vært på helsestasjonen på barselgruppe. En fin gjeng mødre og babyer :-). Jeg tror vi er skjønt enige om at de som jobber på helsestasjonen er flotte medarbeidere. Fokuset deres er på babyen der den er; altså ber de oss innstendig om å ikke sammenligne barna mht utvikling, de utøver ingen form for ammepress - men ber oss bruke sunn fornuft. Fysioterapeut er med på samlingene og forteller om motorisk utvikling, samt om måter å holde babyen på slik at vi som bærer ikke sliter ut armer, skuldre og nakke. I det hele tatt en flott kommunal tjeneste.

Fritidssysselen er fremdeles Norsk Folkehjelp, og i den anledning har jeg gående en innsamlingsaksjon.  Oppfordrer alle til å donere noen kroner til arbeidet for flyktinger i regi av Norsk Folkehjelp. Link også nederst på siden her :-)


De siste 15+ årene har jeg sittet på gjerdet mht politikk. Jeg var medlem av KrFU på 90-tallet, men kuttet ut og har vært helt ute siden. Så fikk jeg det for meg å melde meg inn igjen. Og nå er jeg med i et lite lokallag, hvor styret består av bare kvinner! av en liten liste på 7 er det 2 menn og 5 kvinner, så vi er nok litt i "ubalanse" foreløpig - men vi håper det endrer seg.
Læringskurven har vært BRATT! Og siden vi startet i februar, så har jeg fått en ny sjef i huset - så det er øyeblikk her og der hvor jeg finner tid til å skrive og ordne med denne politikken :-)


Brosjyra vår

Fint besøk i Lunner














Vi har prøvd oss på stand :-)

Marianne er med på valgkamp :-)
















Hjelp meg å hjelpe

Ingen kommentarer: